19 februari 2016

Nu är du en av oss

Olja på duk, 65x66 cm. 5 februari 1995. Tillhör Peter Bergh, Stockholm.

Den här målningen samt två till fick jag bilder på av Peter för några dar sen. Jag hade inget minne av denna alls, i alla fall inte förrän jag såg den. Jag tackar Peter varmt för bilder på dom tre målningarna!

Exakt vad jag menade med titeln kan jag tyvärr inte erinra mej. Men när jag ser datumet (som står på baksidan) förstår jag att titeln med hundra procents säkerhet inte är en slump, eftersom datumet är det datum då Bob Marley skulle ha fyllt femtio år.

Uppdatering juli 2020: Numera räknas sjätte februari och inte femte februari som Bob Marleys födelsedag. Varför vet jag inte. 1995 var det hursomhelst fortfarande 5 februari som gällde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar