19 februari 2016

En liten stjärna föll

Olja på duk, 41x38 cm. 24 januari 1996. Tillhör Peter Bergh, Stockholm.

Den tredje och sista av tavlorna jag fick bilder på för några dar sen. Det här var definitivt den största överraskningen. Jag kommer ihåg målningen nu när jag ser den, men fram till att jag öppnade mejlet där bilden fanns hade jag inget minne av den. Faktiskt hade jag glömt den så mycket att jag inte trodde att jag målat en enda tavla under 1996! På ett annat ställe här på bloggen hade jag skrivit att jag inte målade alls 1996-1999, det har jag nu ändrat på. Efter den här målningen målade jag i alla fall ingenting (tror jag...) förrän den här blev klar år 2000.

Titeln kommer från en fin gammal melodi jag hörde i det legendariska programmet Skivor från Vetlanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar