03 februari 2016

Det här gänget skulle jag vilja se på Urkult i sommar!

Jag skrev i min egen kommentar till mitt senaste inlägg att nästa inlägg skulle handla om tavlor, men senaste veckan har jag varit mer inne på musik. Har kollat massor på YouTube för att få inspiration till en trumkurs jag ska hålla i Gnarp på lördagarna. Och då har jag även i förbifarten lyssnat en hel del på annat, t ex denna grupp, som bl a gör en fantastisk cover på Fela Kutis Water No Get Enemy.
 
Sexton personer har jag räknat till i bandet i första filmen och fjorton personer i den andra. Jag älskar att se så många i ett band! Här har vi en sångerska med en kör på två eller tre personer, en blåssektion på fyra personer (där inte minst trumpeten får allt att lyfta till nya nivåer), en snubbe på koskälla och en kvinna som bara sköter en sån där kalebass med nät runt (har glömt vad dom heter just nu). Underbart att se en sån blandning av män och kvinnor, svarta och vita, hippa och ohippa skapa musik som svänger så fantastiskt att man bara vill dansa hela natten!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar